Ο Flemming Rasmussen μίλησε για την αξιοσημείωτη απουσία του ήχου του μπάσου στο τέταρτο άλμπουμ της μπάντας

Ο Flemming Rasmussen, παραγωγός των Metallica, μίλησε για άλλη μια φορά για την αξιοσημείωτη απουσία του ήχου του μπάσου στο τέταρτο άλμπουμ της μπάντας, …And Justice For All, και δήλωσε ότι δεν έχει ιδέα γιατί κατέληξε έτσι.
Το άλμπουμ ήταν το πρώτο των πρωτοπόρων του thrash με τον Jason Newsted στο μπάσο, μετά τον τραγικό θάνατο του Cliff Burton. Ο Rasmussen είχε παράγει τα δύο προηγούμενα άλμπουμ – το Ride The Lightning του 1984 και το Master of Puppets του 1986 – αλλά η διαθεσιμότητά του ήταν περιορισμένη το 1988, όταν οι Metallica επέστρεψαν στο στούντιο.
Όταν έφτασε στα τέλη της διαδικασίας ηχογράφησης, εξεπλάγη από το πόσο χαμηλά είχαν θαφτεί τα μέρη του μπάσου στη μίξη.
Λέει στο Futuro: «Όταν έφτασα εκεί, είχαν ήδη προσλάβει δύο κορυφαίους μίξερ από το Λος Άντζελες, τον Steve Thompson και τον Michael Barbiero, για να κάνουν τη μίξη.
Και η ιστορία είναι ότι οι Metallica έφτασαν, άκουσαν το αποτέλεσμα και είπαν: «Όχι, όχι, όχι. Πού είναι ο ήχος των ντραμς μου; Πού είναι ο ήχος της κιθάρας μου;» Και στην πραγματικότητα ο Lars είπε: «Τώρα χαμηλώστε το μπάσο για να μπορείτε να το ακούσετε.»
Το έκαναν. Υπάρχουν πολλά βίντεο με τον Steve Thompson να μιλάει για αυτό. Και μόλις το έκαναν, είπε: «Χαμηλώστε το κατά τρία ντεσιμπέλ.» Έτσι, ο Lars και ο James αποφάσισαν, και γιατί το έκαναν αυτό, τους έχω ρωτήσει χίλιες φορές. Δεν ξέρω.”
Ο Rasmussen συνεχίζει: «Ο Lars έχει μια συνήθεια: κάθε φορά που ολοκληρώνουν ένα άλμπουμ, έρχεται και μου το παίζει. Και πάντα ελπίζει ότι θα κουνήσω το κεφάλι και θα πω: «Μπράβο, αγόρι μου».
«Και όταν ήρθε και μου έπαιξε το …And Justice for All, τον κοίταξα και του είπα: «Τι είναι αυτό;» Μου απάντησε: «Αυτή είναι η μίξη». Του είπα: «Όχι, δεν είναι. Ξέχασες το μπάσο».
Ο παραγωγός υποθέτει επίσης ότι ο ήχος του μπάσου μπορεί να ήταν μέρος της μύησης του Newsted στη μπάντα.
«Αυτό που μισούσαν περισσότερο στον Jason ήταν ότι ήταν μεγάλος οπαδός των Metallica», λέει. «Έτσι, κάθε φορά που του ζητούσαν κάτι, το έκανε. Νομίζω λοιπόν ότι το έκαναν για να τον εκνευρίσουν, γιατί περίμεναν να πει: «Μπορείτε να ανεβάσετε το μπάσο;» Και μάλλον δεν το έκανε ποτέ. Γι’ αυτό το μπάσο είναι τόσο χαμηλό».
Όποιος και αν είναι ο λόγος, ο Rasmussen λέει ότι είναι κρίμα, γιατί ο Newsted έκανε εξαιρετική δουλειά.
Προσθέτει: «Ως ένας από τους λίγους ανθρώπους στον κόσμο που έχουν ακούσει το μπάσο στο …And Justice for All, μπορώ να πω ότι ο Jason έκανε καταπληκτική δουλειά. Ακούγονται πολύ καλά. Είναι πραγματικά καλές ηχογραφήσεις μπάσου».
Φωτογραφία: gettyimages.com