''Το βασικό φωνητικό του Michael και το σόλο κιθάρας του Eddie Van Halen έγιναν με μικρά overdubs''
Αν δεν είχε παρέμβει ο αείμνηστος Quincy Jones το “Beat It” του Michael Jackson σίγουρα θα ήταν μια από τις μεγαλύτερες metal επιτυχίες. Σύμφωνα με τον κιθαρίστα των θρυλικών ΤΟΤΟ, Steve Lukather, o οποίος είχε παίξει στο κομμάτι μαζί με τον Εddie Van Halen ο οποίος είχε αναλάβει το σόλο κιθάρας, το “Βeat It” ήταν «πολύ metal» πριν την παρέμβαση του Jones.
Σε μια νέα συνέντευξή στον Guardian, ο Lucather επαίνεσε τον θρύλο της μουσικής παραγωγής Quincy Jones, ο οποίος ήταν γνωστός για την εξαιρετική του ικανότητα να μεταμορφώνει τραγούδια σχεδόν με ένα μόνο άγγιγμα. Μιλώντας για τη διαδικασία εγγραφής του “Beat It”, είπε: «Το κάναμε ανάποδα: το βασικό φωνητικό του Michael και το σόλο κιθάρας του Eddie Van Halen έγιναν με μερικά μικρά overdubs αλλά χωρίς κλικ. Ο Jeff [Porcaro] έκανε ένα κλικ και μετά ένα μέρος σε ντραμς, και έπαιξα ένα σωρό πραγματικά άγρια μέρη κιθάρας, γιατί ήξερα ότι το σόλο του Eddie ήταν σε αυτό – έκανα πραγματικό σκληρό ροκ, ένα riff τετραπλού κομματιού.”
Ο Lukather συνέχισε, εξηγώντας πώς ο Quincy Jones έσωσε την ημέρα: «Ο Quincy δεν ήταν καν εκεί· ήταν στο Westlake [Recording Studios] και έκανε overdubs στο «Billie Jean» ενώ φτιάχναμε το «Beat It» — οπότε ήμασταν στο τηλέφωνο και λέει: «Είναι πολύ metal, πρέπει να το ηρεμήσεις. Πρέπει να το πάω στο ποπ ραδιόφωνο. Χρησιμοποιήστε τον μικρό ενισχυτή, όχι τόσο μεγάλη παραμόρφωση.»
Το αποτέλεσμα ήταν το “Beat It” να γίνει το κορυφαίο κομμάτι χαρίζοντας δύο βραβεία Grammy το 1984 στον Michael Jackson.
Φωτογραφία: gettyimages.com