Ήταν μεταξύ άλλων ένας από τους ερμηνευτές στο άλμπουμ αφιέρωμα στους Jethro Tull ''To Cry You A Song - A Collection Of Tull Tales''

Ο Robby Steinhardt κατηγόρησε κάποτε τους Κάνσας ότι ενθάρρυναν κακές συνήθειες στο βιολί του. «Δεν έφταιγε η μπάντα», εξήγησε το 1981. “Αλλά είχα την τάση να κρατάω το βιολί μου στη σκηνή με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορώ να ακούω τι κάνουν τα υπόλοιπα παιδιά. Άγγιζα το όργανο με έναν τρόπο που σήμαινε ότι δεν μπορούσα να είμαι κοντά στον καλύτερό μου εαυτό”.
Ο Steinhardt ήταν ένας βιρτουόζος που γεννήθηκε στο Σικάγο στις 25 Μαΐου 1950. Είχε κλασική εκπαίδευση, ξεκινώντας μαθήματα βιολιού όταν ήταν οκτώ ετών. «Ήμουν τυχερός που ο θετός μου πατέρας, ο Μίλτον, ήταν μια σημαντική μουσική φυσιογνωμία στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας», είπε, αναφερόμενος στο ότι ο Μίλτον ήταν επικεφαλής του τμήματος μουσικής ιστορίας. «Με ενθάρρυνε να παίζω με τους καλύτερους μουσικούς της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των ορχηστρών».
Το 1972, εντάχθηκε σε μια νεοσύστατη μπάντα στην πόλη Topeka που ονομαζόταν White Clover, οι οποίοι έγιναν Kansas τον επόμενο χρόνο. Μοιράστηκε τα φωνητικά με τον πληκτρά Steve Walsh – αλλά ήταν το παίξιμο του βιολιού του που καθιέρωσε το συγκρότημα ως ένα από τα πιο δυναμικά σχήματα με προοδευτική κλίση στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή.
Η σημασία του στο ύφος των Kansas ήταν εμφανής στο ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους, που κυκλοφόρησε το 1974. Τους έδωσε έναν κλασικό ήχο που ήταν τόσο ατομικός όσο και αναζωογονητικός. Ήταν επίσης σημαντικός παράγοντας στο άλμπουμ Leftoverture του 1976, το οποίο πούλησε περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα στις ΗΠΑ και περιείχε το αθάνατο hit single Carry On Wayward Son.
Ένα χρόνο αργότερα είχαν το πιο εμπορικό άλμπουμ τους στις ΗΠΑ, καθώς το Point Of Know Return έφτασε στο Νο. 4, με το Dust In The Wind να γίνεται το μοναδικό τους Top 10 single εκεί. Στις 25 Μαρτίου 1978, οι Kansas έκαναν το ντεμπούτο τους ζωντανά στο Ηνωμένο Βασίλειο, παίζοντας σε μια sold–out ημερομηνία στο Hammersmith Odeon, όπου ο Steinhardt ήταν στο επίκεντρο της προσοχής.
Η πολύχρωμη προσωπικότητά του και ο ρηξικέλευθος, αλλά ενίοτε μανιακός τρόπος που έπαιζε το βιολί, καθήλωσαν το κοινό. Επισκίασε όλους τους άλλους στη σκηνή με το χάρισμα και την άνεσή του. Αυτός ήταν ο άνθρωπος που είχε γίνει το πρόσωπο των Kansas.
«Μου αρέσει να βρίσκομαι μπροστά σε ανθρώπους», είπε κάποτε. “Ενώ απολαμβάνω τη διαδικασία της δημιουργίας νέας μουσικής στο στούντιο, απλά γίνομαι ένας διαφορετικός άνθρωπος στη σκηνή. Φαίνεται να μεγαλώνω αρκετά εκατοστά – και τα μαλλιά μου απλά εκρήγνυνται. Δεν είναι ο στόχος μου να είμαι αυτός που όλοι κοιτάζουν, αλλά έτσι φαίνεται να συμβαίνει, και πιστεύω ότι το γεγονός ότι ο κόσμος με παρακολουθεί σημαίνει ότι οι άλλοι μπορούν απλά να συνεχίσουν να παίζουν, μακριά από την πίεση. Αυτό τους ταιριάζει”.
Ο Steinhardt δεν ήταν ποτέ παραγωγικός συνθέτης- συνέγραψε μόλις τέσσερα τραγούδια στα οκτώ στούντιο άλμπουμ των Kansas στα οποία έπαιξε μεταξύ 1974 και 1982. Δεν ήταν κάτι που τον ενοχλούσε. «Ο Kerry Livgren είναι καλύτερος σε αυτή την πλευρά των πραγμάτων από εμένα», εξήγησε. “Απλά δεν αισθάνομαι το κίνητρο να εμπλακώ ως συνθέτης.
“Συμβάλλω στο στούντιο με το να βοηθάω να ζωντανέψουν οι συνθέσεις του. Γιατί να προσπαθήσω να κάνω κάτι στο οποίο δεν είμαι πολύ καλός; Είναι καλύτερο για το συγκρότημα να μείνω στα δυνατά μου σημεία”.
Ο Steinhardt εγκατέλειψε τους Kansas για προσωπικούς λόγους στο τέλος της περιοδείας για την προώθηση του άλμπουμ Vinyl Confessions το 1982. Συνεργάστηκε με τον κιθαρίστα/τραγουδιστή Rick Moon στο project Steinhardt-Moon, οι οποίοι κυκλοφόρησαν ένα ομώνυμο μίνι άλμπουμ το 1995.
Για έξι χρόνια από το 1990 ήταν μέλος των Steinhardt-Moon/Stormbringer, καθώς το προαναφερθέν δίδυμο συνεργάστηκε με τους Stormbringer από τη Φλόριντα. Η συνεργασία αυτή κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ.
Στη συνέχεια, το 1996, ήταν ένας από τους ερμηνευτές στο άλμπουμ αφιέρωμα στους Jethro Tull To Cry You A Song – A Collection Of Tull Tales, συνεισφέροντας φωνητικά και βιολί στο A New Day Yesterday. Την επόμενη χρονιά επέστρεψε στους κόλπους των Kansas. Κατά την επόμενη δεκαετία έφερε το αμίμητο ταλέντο του σε άλμπουμ όπως το Somewhere To Elsewhere του 2000, στο οποίο συμμετείχαν και τα πέντε αρχικά μέλη του συγκροτήματος. Ωστόσο, τον Μάρτιο του 2006, παραιτήθηκε και πάλι, λέγοντας ότι δεν ήθελε πλέον να είναι μέλος του συγκροτήματος.
Φωτογραφία: progarchy.com